بیش از سه دهه است که شرکت ویکترکس در بازار ساخت محصولات پلیمری پیشتاز است. محصولات این شرکت در صنایع مختلف به عملکرد بهتر شرکت ها کمک میکنند. مثلاً راهکار ثبت شده مواد سبک این شرکت که قطعات صنعتی سنگین را با قطعات سبک جایگزین میکنند؛ به این ترتیب طول عمر ابزار و تجهیزات تولید در محیطهای تحت فرسایش بالا، بیشتر میشود و به سبب نیاز کمتر به روغنکاری آنها، تعداد چرخههای تولید نیز افزایش مییابد. ویکترکس در حوزههای دیگری مانند تولید فیلمهای پلیمری، کامپوزیتها، لولهها، پوششهای سطح و … نیز فعالیتهای گستردهای دارد.
شرکت ویکترکس به رغم بیثباتیهای اقتصادی و تأثیرات آن بر تولیدات صنعتی، توانسته رشد درآمد سالیانه خود را محقق کند اما از سویی با وجود این عملکرد مثبت نتوانسته از تمامی فرصتهای رشد خود بهره بگیرد. این مسئله عمدتاً به سبب استفاده از سیستمهای قدیمی برای مدیریت ارتباط با مشتری بوده است؛ سیستمهایی که توانایی فراهم کردن اطلاعات به موقع و بینشهایی مبتنی بر هوشمندی کسبوکار را ندارند.
نیازمندیهای ویکترکس
همانند بسیاری از کسبوکارهای در حال رشد، ویکترکس نیز با مشکل عدم کارآمدی سیستمهای موجود برای اداره کردن امور ارتباط با مشتریان مواجه شد. گسترش فعالیتها سبب شده بود سیستمهایی که پیشتر با گستره عملکردی کوچکتری طراحی شده بودند، پاسخگوی حجم کاری فعلی نباشند و به همین دلیل شرکت ویکترکس به یک CRM مدرن نیاز داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار CRM، لطفا از این سایت بازدید کنید.
گزارشگیری برای تیم ها بسیار زمانبر شده بود و ساخت گزارشهای جدید مورد نیاز عملاً ناممکن بود. در صورتی که این گزارشها در واقع مواردی استاندارد بودند که در CRM های موجود در بازار بدون هیچ زحمتی یافت میشد.
تخصیص نیروی انسانی متخصص IT تنها برای نگهداری از سیستم نیز از مشکلات دیگر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری قدیمی بود. این وضعیت موجب شده بود وابستگی زیادی به تیم IT ایجاد شود که محدودیتهای زیادی را به همراه داشت. در صورت نیاز به توسعه سیستم مشکل پیچیدهتر هم میشد، زیرا هر تیم مجبور بود نیازمندیهای کسبوکار خود را برای تیم IT توضیح دهد که گاه پیچیدگیهای موجود برداشتهای نادرست ایجاد میکرد.
راهحل پیشنهادی
استفاده از یک CRM که در شرکتهای ارائه دهنده راهکارهای کسبوکار توسعه داده شده، راهحلی بود که ویکترکس انتخاب کرد. با پیادهسازی این راهکار ویکترکس میتوانست از امکان یکپارچگی میان بخشهای مختلف مانند پردازش سفارشهای فروش، صدور فاکتور و صورتحساب، تواناییهای بازاریابی و گزارشهای تحلیلی جدید بهره بگیرد. همچنین امکان مقیاسپذیری این سیستم تضمین شده بود؛ به بیان دیگر در صورت رشد حجم فعالیتها، تغییری در کارآیی سیستم ایجاد نمیشد و سیستم خودش را با تغییرات تطبیق میداد.
از سوی دیگر شرکتهای ارائه دهنده راهکار کسبوکار، راهکارهای خود را بر اساس بهروشها طراحی میکنند که در شرایط مشابه مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد آنها تضمین شده است. همین مسئله میتواند یک فرصت عالی برای بازطراحی فرایندها در جهت بهبود آنها باشد.
نتایج حاصل
بینش بهتر، کنترل بیشتر
سیستم جدید به ابزارهای جدیدی برای اندازهگیری، مدیریت و ردیابی همه فرایندها مجهز است و قابلیتهای استفاده از فرصتهای کسبوکار را برای ویکترکس افزایش داده است. با بینشی که این سیستم در اختیار مدیران قرار داد، روندهای بازار را برای مدیران آشکار کرد و مبنای بهتری برای تصمیمگیری ایجاد کرد.
کاهش هزینهها
پس از پیادهسازی CRM جدید، ویکترکس نیاز کمتری به نیروی متخصصIT داشت و سالیانه تنها از این طریق مقدار زیادی در هزینهها صرفهجوئی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، از این وب سایت دیدن کنید.
بهکارگیری در تمام شرکت
مسئله استفاده از CRM در تمام شرکت برای پشتیبانی از بخشهای اصلی کسبوکار مسئلهای کلیدی بود. از سوی دیگر مدیریت فرایند پذیرش سیستم در تمام شرکت نیز بسیار مهم است و از آن جایی که احتمالاً با مقاومت سازمانی مواجه میشود، نیاز به توجه ویژهای دارد.
خودکفایی
یکی از مسائلی که باید به آن توجه کرد این است که تیم داخلی به اندازه کافی آموزش ببیند و بتواند پس از پایان پروژه، مدیریت آن را بر عهده بگیرد. آموزش سیستم موجب میشود افراد از تمام قابلیتهای آن به درستی استفاده کنند و بیشترین بهره را از راهکار خود ببرند.
درباره این سایت